01.03.2010

Rezultatele Proiectului dintre Primăria Municipiului Timişoara şi GTZ

Proiectul de cooperare româno-german „Reabilitarea prudentă şi revitalizarea economică din Timişoara” între Primăria Municipiului Timişoara (PMT)

01.03.2010

Aprobare finală Plan Urbanistic Zonal - Malurile Canalului Bega

Prin Hotărârea Consiliului Local 27/26.01.2010 a fost  aprobarea Planul Urbanistic Zonal "Malurile Canalului Bega Timişoara". Acesta

04.01.2010

Iluminarea şi semnalizarea clădirilor istorice

Clădirile care au facut obiectul lucrărilor de reabilitare în cadrul proiectelor demonstrative vor fi puse

Str. 3 August 1919, nr 19 (zona de reabilitare urbană Fabric)
» IMPRESSUM
Proiect de cooperare româno-german „Reabilitarea prudentă şi revitalizarea economică a cartierelor istorice din Timişoara” © 2006-2007
« toate stirile
Broşura Vitrine istorice īn Romānia

Primăria Municipiului Timişoara, sprijinită de Societatea Germană pentru Cooperare Tehnică GTZ, a elaborat broşura "Vitrine istorice în România. Dezvoltare şi tipologii", care se adresează în primul rând arhitecţilor şi firmelor comerciale din cartierele istorice.
În Timişoara există un număr considerabil de vitrine istorice care ne trezesc admiraţia prin modul în care au fost construite, prin perfecţiunea meşteşugărească, sau compoziţia lor deosebită. Unele dintre acestea sunt vitrine mici, integrate armonios în ansamblul faţadelor, compoziţii simple, însă nu mai puţin reuşite.
Din păcate trebuie să constatăm că pierdem tot mai multe dintre aceste adevarate comori. Adaptarea magazinelor la cerinţele aparent contemporane este un fenomen care s-a dezvoltat în ultimii ani. Clădirile au fost continuu adaptate, ca să corespundă unor noi funcţiuni. Acesta este un fenomen corect, şi în speţă pozitiv. Dar trebuie să pledăm pentru un comportament mai sensibil faţă de moştenirea noastră istorică. Vitrinele simpliste cu format mare, cu ramă din material plastic nu numai că distrug plastica unei faţade istorice, ci afectează aspectul unei întregi străzi istorice. Multe magazine afişează reclame supra-dimensionate sau stridente, care influenţează negativ aspectul plastic încă intact al marilor bulevarde ale Timişoarei şi arhitectura lor unică.
Broşura prezintă date istorice generale şi nenumărate exemple de vitrine concepute şi realizate corect. Mai întâi se prezintă diferite tipologii de vitrine şi posibile exemple de utilizare a lor. Urmează numeroase exemple de detalii constructive şi ornamentale prin care tipologia de bază poate fi extinsă.
Broşura poate servi ca un catalog util pentru a alege soluţiile potrivite fiecărui caz special, care să corespundă necesităţilor plastice ale fiecarei faţade.
Broşura se adresează arhitecţilor – ea poate fi un instrument de lucru şi de sensibilizare pentru clienţii care vă solicită soluţii pentru reabilitarea vitrinelor – dar şi comercianţilor care vor fi interesaţi şi cu siguranţă convinşi că prin păstrarea şi întreţinerea vitrinelor istorice vor da un plus de valoare unei prezentări moderne a mărfurilor şi serviciilor. Astfel magazinul, cafeneaua sau restaurantul vor căpăta o notă specifică, personală, oferindu-si în acelaşi timp contribuţia la păstarea aspectului istoric valoros al oraşului nostru.
Broşura poartă titlul “Vitrine istorice in Romania”, deoarece dorim sa creăm un exemplu pozitiv şi pentru alte oraşe. Nu este vorba numai despre vitrinele timişorene. Ne dorim să încurajăm şi alte oraşe să intervină pentru păstrarea moştenirii culturale istorice şi sperăm ca această broşură-catalog să fie utilă în acest scop.
Această broşură şi alte materialele informative privind reabilitarea clădirilor istorice le puteţi obţine la sediul nostru din Str. Ştefan cel Mare, nr. 2.

 
» realizat de DOW MEDIA